2008. október 25., szombat

Blanka

Október 25.-e szintén ünnepnap nálunk. Merthogy a legjobban sikerült szülinapi ajándékomat erre a névre kereszteltük. Az én nyomásomra. Én választottam. Nyilván anyáék nem mondták el a világ összes variációját, csak néhány már általuk megszűrt nevet soroltak fel. És én a Blankát választottam. Ott volt még a Zsolt, de tudtam, hogy lány lesz. Tudtam.

A név amúgy germán (blank) és középkori latin (Blanca) eredetet könyvelhet el, jelentése tiszta, fényes, ragyogó. Olaszul fehér. És hát sokféleképp lehetne becézni. Lehetne, de a család ezt nem propagálja.

Szintén ma ünnepli névnapját néhány azonos névre hallgató kedves ember: Blanka barátnőm (és nagymamája is!), aki 14 éve viseli a velem való barátkozás nem mindig édes terhét (az osztálytársi, lakótársi, legjobb barátnői tisztségek mellett), egy kedves kolléganőm, valamint egy odvosi táborban megismert gyerekkori barátnő.

2 megjegyzés:

Orsi írta...

Balázst, aki 25 éve barátom, táncos párom és az otthoni életem egyik stabil oszlopa, a harmadik iksz és az októberi ünnepkör alkalmából az Isten éltesse!

Siko Margit írta...

Mi is kivanyuk Blankanak a legjobakot ,Isten aldasat eletere .